Zökkenőmentesen a cél felé: rendszergazda szolgáltatás profiktól
Az informatikai rendszerek a legtöbb vállalat számára a létezés alapfeltételét jelentik. Ha az IT rendszer leáll, a hálózat megszakad, az internetkapcsolat akadozik, akkor a munkavégzés szinte lehetetlenné válik. A rendszergazda szolgáltatás éppen ezért egy kulcstényező, ami ha nem működik megfelelően, akkor komoly veszteség érheti a céget, bevételek eshetnek ki, vásárlókat lehet veszíteni. Cégvezetőként a legfontosabb, hogy ne ez a forgatókönyv valósuljon meg. Nézzük, hogy lehet ezt elérni!
Miért fontos, hogy jól működjön az informatikai rendszer?
Az informatikai háttér a legtöbb vállalat életében elengedhetetlen. Legyen szó egy irodáról vagy éppen egy gyárról, egy modern gazdaságról, a hálózatos összeköttetés minden esetben alapelvárás, a munka feltétele. Nézzük, miért fontos, hogy jól működjön!
Munkaórák eshetnek ki
Ha a rendszer nem működik elég nagy hatékonysággal, sok hiba lép fel, melyek akadályozzák a munkavégzést, a munkaórák kiesését eredményezi, ami pedig végső soron bevételkiesést okoz. Gondoljunk csak bele, mennyi órát tölthetnek a dolgozó egy irodában azzal, hogy a lassú laptopokba próbálnak életet lehelni, vagy éppen a gyenge hálózaton keresztül elvégezni a feladataikat. A percek és az órák csak pörögnek, olyannyira, hogy akár több óra várakozás is összejöhet ezzel, amit feleslegesen töltenek el a munkatársak, ahelyett, hogy a feladatukra koncentrálnának.
Vásárlókat lehet veszíteni
Bizonyos esetekben, ha az informatikai hiba B2C vonatkozásban történik, például egy webshopban az online fizetés valamilyen technikai okból adódóan nem működik, vagy a weboldal egyszerűen nem tölt be, az vásárlókat tántoríthat el attól, hogy cégünket válasszák. Egy lassú weboldal betöltésére egyetlen potenciális vásárló sem fog várni, amikor a konkurenciánál egy másodperc alatt megkapja szinte ugyanazt.
IT munkaerő optimalizálása lehetetlen
Egy nem jól működő informatikai rendszer esetén gyakran bukkannak fel kisebb-nagyobb hibák, amelyek orvosolására van hogy azonnal szükség van. Ilyenkor a rendszergazda szolgáltatás elvégzésével megbízott ember minden más teendőt hátrahagyva a tűzoltásra összpontosít. Az eredetileg elkezdett munkájával azonban nem halad, hiszen a hibaelhárításra kell koncentrálnia. Ha azonban a rendszer jól felépített, akkor kisebb a hiba esélye.
Külsős rendszergazda szolgáltatás vagy belső ember?
A megfelelő IT háttér biztosításáról a cégvezetőnek kell gondoskodni. Alapvetően két út áll a vezető előtt, vagy saját erőforrásból oldja meg az infrastruktúra kiépítését és kezelését vagy pedig a külsős rendszergazda szolgáltatás mellett dönt. Előbbi esetben az IT feladatokat a cég által felvett, és erre a feladatra dedikált informatikusok látják el, utóbbi esetben viszont egy megbízott, profi csapat lép a tettek mezejére. Vegyük sorra, miért érdemes egy erre specializálódott külsős csapatot megbízni ezzel a feladattal!
Skálázható a munkaerőigény
A külsős szolgáltatók egyik hatalmas előnye, hogy akkora csapatot állítanak rá egy-egy ügyfélre, amekkorára szükség van. Ha éppen fejlesztés, átalakítás zajlik, akkor értelemszerűen nagyobb kapacitásra van szükség, míg, ha a „normál” hétköznapok peregnek, akkor elegendő kevesebb munkaerő is.
Ha saját emberrel akarja megoldani a kapacitás bővítését és szűkítését, akkor ez technikailag azt jelenti, hogy folyamatosan kell embereket felvenni és elbocsátani, ami sem anyagilag, sem morálisan nem megfelelő út. Egy specializált IT cég azonban könnyedén átcsoportosítja a munkaerőt egyik projektről a másikra.
Sokszínű tudás
Egy cégnél az alkalmazott rendszergazdák száma jellemzően 1-2 fő. Ők rendelkeznek egy bizonyos tudással, amit igyekeznek a cég szolgálatába állítani. Természetes azonban, hogy nem érthet mindenki mindenhez, egypár főnél jó eséllyel több olyan terület is van, ami vakfolt. A rendszergazda szolgáltató csapatok azonban, pontosan azért, mivel több főből állnak, sokkal specializáltabb tudást tudnak behozni.
Rendelkezésre állás
A rendszergazda szolgáltatóknál soha nem történhet meg, hogy adott problémával nem foglalkoznak, mert valaki nem ér rá, vagy éppen beteg, szabadságon van. Pontosan az az informatikai szolgáltatás lényege, hogy a segítség bármikor elérhető, amikor szükség van rá, hiszen valaki mindig ott lesz a telefon másik végén, aki fogadja a segélykérő hívást. Az, hogy a rendelkezésreállás és a hibaelhárítás milyen gyorsan történik meg, nagyrészt egyébként attól függ, hogy a szolgáltató és az ügyfél milyen megállapodást kötött.
A megfelelően felépített IT rendszerek a siker zálogát jelentik. Ahhoz azonban, hogy ezek a struktúrák jól és hatékonyan működjenek, rendszergazdákra van szükség. Az IT üzemeltetés kiszervezése bizalmi feladat, nem mindegy ugyanis, hogy kire bízod a sikeres működés zárába illő kulcsot. Éppen ezért légy alapos és körültekintő, amikor IT szolgáltatót választasz!