IT üzemeltetés
Hogy minden flottul menjen...
IT üzemeltetés
Hogy minden flottul menjen...
Az IT infrastruktúra biztosítja a cégek gördülékeny és hatékony működését. Egy olyan alapot teremt, amire bátran lehet építkezni a jelenben és a jövőben. Ennek tervezése és hatékony üzemeltetése speciális tudást és tapasztalatot igényel, amelynek a legtöbb cég csak részlegesen van birtokában.
Erre a problémára nyújt megoldást az IT üzemeltetés részleges vagy teljes kiszervezése (outsourcing), melynek során egy külsős szakértő csapat végzi el az IT üzemeltetés égisze alá tartozó dedikált feladatokat. Hogy pontosan mit, milyen rendelkezésre állással és reagálási idővel azt az IT szolgáltató cég és a megrendelő egy szerződésben, az SLA-ban, vagyis a Service Level Agreement-ben rögzíti.
Az informatikai üzemeltetés tevékenysége igen sokrétű. Kiterjed többek között:
- az IT szolgáltatások, eszközök működtetésére, karbantartására,
- a rendszer- és hálózattervezés megvalósítására,
- az adatok helyreállítására, abban az esetben, ha egy váratlan hiba következtében az informatikai rendszer megsérül,
- a felhasználók segítésére (support), vagy az alkalmazott műszaki személyzet támogatására és irányítására, amennyiben informatikai problémával szembesülnek,
- a hibrid/privát/publikus felhő alapú szolgáltatás, infrastruktúra kiépítésére és üzemeltetésére.
Miért éri meg az IT üzemeltetés kiszervezése?
- Széleskörű tudás: A megbízott csapat tagjai specializált tudással rendelkeznek, így biztosított a profi tervezés és lebonyolítás.
- Költségcsökkentő megoldás: Hosszú távon a kiszervezés költséghatékony megoldás lehet, mivel az eseti problémák lefedése nem igényel statikus erőforrásokat.
- Rugalmas kapacitás: A kapacitás rugalmasan bővíthető: ha több szakemberre van szükség egy projekt miatt, az erőforrások átcsoportosítása nem probléma.
- Hatékonyság: A cégnek mindössze a cégspecifikus (üzleti szempontból kritikus) tudást kell házon belül tartania, az alkalmazottak arra koncentrálhatnak, hogy a produktivitást növeljék. A cég szempontjából nem kritikus tudást nem kell belső és drága erőforrásokkal biztosítania (pl. informatikai igazgató nem kell, hogy tisztában legyen egy adott nyomtató hibaelháritási folyamatának technikai részleteivel, elég ha tudja ki a felelős a probléma megoldásáért). Mindenki fokuszálhat a saját feladatára cégen belül!
Jöjjön velünk a jövőbe!
A SERCO-nál hisszük, hogy a jövő az információs technológiában rejlik. A digitalizációs hullám már globális viszonylatban is felfutó ágban van, az IT infrastruktúra megteremtése pedig ennek az első és legfontosabb momentuma.
A kérdés, hogy ki ül fel erre a modernizációs fergetegre és ki az, aki inkább a lemaradókhoz csatlakozik!
Ön készen áll?