IT üzemeltetés – csak professzionálisan érdemes csinálni!
Ma már biztonsággal kijelenthető, hogy az IT infrastruktúra és annak üzemeltetése olyan a vállalkozások számára, mint egy otthonnak az elektromosság. A hasonlat kényelmesen kicsomagolható: ahogy az egyszeri fogyasztó sem tart erőművet a nappalija, garázsa közelében – kivételek persze mindig akadnak! – úgy a cégek számára is a legjobb megoldás, ha szakértőkre bízzák informatikai rendszereik működtetését.
IT üzemeltetés: miről is beszélünk?
Általános emberi tapasztalat, hogy egyre komplexebb világban élünk. Ennek a folyton növekvő bonyolultságnak az egyik leképeződése talán leginkább pont a számítástechnikai területén tetten érhető. Egykor elegendő volt, ha az asztalon ott állt az írógép. Majd eljött a személyi számítógépek kora, az internettel összekötött munkatársak-ügyfelek ideje, és azóta ennek következményei mind-mind beépültek a céges és magánéletünkbe egyaránt. Így ma már elengedhetetlen a levelezés, a háttértárolás, az archiválás, a számítástechnikai kapacitásokra épülő adatfeldolgozás, az üzleti döntések, a hálózati rendszerek informatikai támogatása.
Ez azonban nem megy megfelelően kiépített és menedzselt IT háttér nélkül.
Evidencia, hogy szinte egyetlen vállalat sem képes házon belül tartani az informatikai üzemeltetés minden területét. Ez ugyanis nem költséghatékony, nem hatásos megoldás, és a belső erőforrások lekötése miatt nem is biztosítja a modern üzleti életben elvárható rugalmasságot sem.
Amikor az IT üzemeltetés külső kézbe kerül
Láthatjuk tehát, hogy számos érv szól az IT üzemeltetés kiszervezése, angol kifejezéssel outsourcing-olása mellett. Az ezt vállaló szolgáltatókkal a megbízók általában egy részletes szerződésben, az úgynevezett SLA-ban (Service Level Agreement-ben) szabályozzák az együttműködés kereteit, elvárásait, a felhasznált eszközök körét, a rendelkezésre állás, a reagálás határidejét. Ráadásul ahogy a cloud, a felhőtechnológia megjelent és terjedni kezdett, még egy okot szolgáltatott arra, hogy a cégek ne maguk oldják meg a felhőben tárolás, elérés problémáit.
Az informatika működtetési területei
Néhány jellemző és népszerű kulcsfogalmat mutatunk be az IT outsourcingolt működtetésével kapcsolatban:
Váratlan incidens utáni adat-helyreállítás.
Az angolul BDR-nek (Backup and disaster recovery-nek) nevezett szolgáltatás biztosítja, hogy súlyos incidensek esetén a szervezet kritikus üzleti funkciói továbbra is működjenek, illetve segít a legfontosabb funkciók a lehető legrövidebb időn belüli helyreállításában.
Teljes menedzselt IT szolgáltatások.
Ebben az esetben nemcsak reaktív, hanem proaktív szerepben lép fel az informatikai rendszer külső üzemeltetője – monitoroz, beavatkozik, megelőz.
Help desk.
A segítségnyújtás, a munkatársak elakadásának megoldása fontos feladata a külsős partnernek.
PaaS (Platform as a Service).
A PaaS felhőkörnyezetbe ágyazott virtuális platformot jelent. Ez lehetővé teszi a végfelhasználók számára olyan internetes alkalmazások kifejlesztését és kezelését, amelyek egyébként komplex infrastruktúrát igényelnek.
Ez természetesen csak egy kis ízelítő, hogy az IT menedzselése során milyen könnyebbséget jelenthet egy felkészült, professzionális, házon kívüli, szerződéses IT szolgáltató bármilyen nagyságú cég számára, ha IT rendszerek működtetéséről van szó.
Kérdés esetén vegye fel velünk a kapcsolatot, vagy Rendszergazda Konfigurátorunk segítségével válassza ki az Ön számára az ideális IT üzemeltetőt!