Informatikai partner: csakis a legjobbat válassza!
Az informatikai partner milyensége alapvetően határozza meg a cég működését. Ahhoz, hogy az IT-üzemeltetés, a fejlesztés flottul menjen és a hatékony munkavégzés elé ne gördüljön akadály, elengedhetetlen a megfelelő informatikai partner kiválasztása. Nézzük, mi jellemzi a legjobb informatikai partnereket, és mi alapján érdemes kiválasztani őket!
A proaktivitás manapság divatfogalommá vált. Bár ma már mindenkivel szemben alapelvárás, nem szabad hagyni, hogy kiüresedjen ez a terminus. Jelenőségét ugyanis nem szabad alábecsülni. Egy olyan gyorsan változó korban, mint a 21. század, a legnagyobb érték, ha valaki gyorsan tud reagálni, sokszor még azelőtt, hogy a közelgő esemény bekövetkezne. Akkor mondjuk, hogy valaki proaktív, ha képes elébe menni a dolgoknak, a problémáknak, elősegítve ezzel azok megelőzését, elkerülését, vagy ha erre nincs mód, akkor felkészül a gyors reakcióra.
A proaktivitás ellentéte a reaktivitás, ami egy követő magatartás, köznapi kifejezéssel élve, ezt nevezzük „tűzoltásnak”. Ha ég a ház, természetesen a tűzoltás is fontos, sokkal célravezetőbb azonban a tűz kialakulásának megelőzése.
Proaktivitás az IT területén
Az informatika világában a proaktivitás a rendszer szünet nélküli monitorozásában és a felkészültségben rejlik. Rendszerhibák bárhol és bármikor keletkezhetnek, ha azonban a rendszergazda folyamatosan rajta tartja a szemét a vállalati informatika egészén, akkor hamar fény derülhet a rendellenességekre.
A jó rendszerüzemeltető azonban nemcsak figyel, hanem megoldási tervekkel áll elő, melyek segítenek a problémák elkerülésében. Az informatikai támogatás és tanácsadás akkor hasznos, ha összességében elkerülhetők az anyagi károkkal, adatvesztéssel járó incidensek és a tevékenységgel jelentős összegeket lehet megspórolni, amit a megfelelő informatikai partner hiányában „tűzoltásra” kellene fordítani.
Milyen a jó informatikai partner?
Szerencsés esetben az informatikai partner tehát proaktív: rendszeres az ellenőrzés, a biztonsági mentés automatikus, az IT üzemeltetés pedig felkészült olyan esetekre, például, ha a kiberbiztonság megsérül.
A közös munka, az IT üzemeltetés vagy akár egy fejlesztés szempontjából is elengedhetetlen a megfelelő minőségű kommunikáció. A technológiai partnernek képesnek kell lenni meghallgatni és értelmezni az ügyféligényeket és a laikusok számára is érthető módon át kell adni az információkat. Kell tehát egy közös nevező, ami az egész kapcsolat alapját jelenti.
Olyannyira meg kell találni a közös nevezőt, hogy az informatikai partner kicsit sajátjának is érezze a helyzetet, a feladatot, a problémát. Ha az IT partner hisz a vállalat céljaiban és érti a miérteket, sokkal hatékonyabban tud részese lenni a munkának. Lényeges, hogy az informatikai szolgáltató minden helyzetben szakértőként viselkedjen, így álljon a feladatokhoz és minden helyzetben ennek szellemében nyilvánuljon meg.
Ha az együttműködés jól megy és kiválóan teljesít az üzlet, akkor a növekedés pályájára fog lépni. Ez informatikai szempontból kritikus pont. A vállalat célja, hogy a lehető legmegfelelőbb szolgáltatásban részesüljön. Ideális esetben az IT partner ki tudja szolgálni a megnövekedett igényeket, mivel könnyedén skálázható a szolgáltatás. Ha azonban ez nem így van, akkor újabb partner után kell nézni. De az is előfordulhat, hogy az IT kapacitás csökkentésére van szükség, ebben az esetben is szükséges a skálázás csak éppen lefele.
Fontos, hogy a partner pontosan azt nyújtsa, amire szükség van. A jó IT szolgáltatás színes palettával dolgozik, a tanácsadástól kezdve a fejlesztésig. Így biztosítható, hogy a megbízó biztosan megtalálja azt, amit keres.
Egy informatikai partnerrel szemben alapelvárás, hogy elérhető legyen akkor, amikor szükség van rá. Ennek részleteit általában az együttműködési szerződésben rögzítik. Általánosságban elmondható, hogy a jó partner elérhető és képes gyorsan reagálni a keletkezett helyzetre.
Mi alapján választható ki az informatikai partner?
Most már tudjuk, hogy milyen a jó informatikai partner, de honnan lehet tudni, hogy kire igazak a leírtak? Hogy megvan-e a „kémia” a szolgáltató és a megbízó között, az idővel fog kiderülni. Bizonyos tekintetben ez a szerencse kérdése is, van azonban néhány dolog, amit érdemes megtenni a legjobb döntés érdekében.
Érdemes megnézni a szolgáltató weboldalát, alaposan átolvasni, hogy pontosan milyen szolgáltatásokat kínálnak. Semmiképpen se hagyja ki, hogy ellenőrizze a referenciákat, itt célszerű lehet rákérdezni az együttműködés körülményeire, hogy mennyi ideig tartottak és miért fejeződtek be.
A jó informatikai partner egyszerűbbé varázsolja az életét, legalábbis a cég működését. Bízza az IT ügyeket profikra, bízza az IT ügyeket a SERCO-ra! Ismerje meg vállalatunkat!