Skip to main content
2021. szeptember 10

IT outsourcing, több mint a részek összege

A technológia fejlődésének követése minden cég esetében az életben maradás kulcsa. A mai gazdasági és piaci környezetben, aki nem fejleszt, aki nem halad a korral, az bizony kipörög a versenyből, mivel nem lesz képes tartani azt a tempót, amit a versenytársai. Nem kérdés tehát, hogy az informatikai fejlesztéseket, a folyamatok működtetését csakis profikra érdemes bízni. A probléma ott kezdődik, hogy a legtöbb cégnél ez a tudás nem áll rendelkezésre! Az IT outsourcing kiküszöböli ezt a hiányosságot, sőt még sokkal többet is nyújt. Nézzük, miket!

A cég gördülékeny és profitábilis működéséhez elengedhetetlen a jól felépített és megtervezett informatikai háttérrendszer. Nem elég azonban egy profi rendszer összeállítani, annak működéséről, frissítéséről, fejlesztéséről is gondoskodni kell. Az IT support ezt a feladatot látja el: gondoskodnak a hálózatok zavartalan működéséről, a biztonságról, a backupokról, az adattárolásról, a rendszer üzemeltetéséről és a folyamatok végrehajtásáról.

Ez igen szerteágazó tudást követel, ami előfordulhat, hogy nem lelhető fel a cég berkein belül. Sok szervezetnél van ezekre a feladatokra dedikált ember, az azonban korántsem biztos, hogy az ő tudása tökéletesen lefed minden területet, ami pedig még nagyobb baj, hogy a cég skálázódásával minden bizonnyal egymaga nem tud majd lépést tartani.

Az ilyen problémák kiküszöbölése hívta életre az IT outsourcingot, vagyis az IT kiszervezés jelenségét. Ennek lényege, hogy a fent vázolt feladatokat nem egy cégen belüli informatikus látja el, hanem egy erre specializált informatikai szolgáltató, egy csapat, aki profin együttműködve, gyorsan és hatékonyan tud reagálni au ügyfél és a környezet igényeire.

IT outsourcing: előnyökben bővelkedő lehetőség

it-outsourcing-serco

Az IT outsourcing számos olyan előnnyel bír, amik miatt igazán kedvelt és hatékony megoldás. Nézzük ezeket!

Költségcsökkentés minden tekintetben

A kiszervezett informatikai szolgáltatás, bár elsőre költségesnek tűnhet, könnyen belátható azonban, hogy segítségével jelentős kiadásoktól lehet megszabadulni. A belsős informatikai szakember alkalmazásával ellentétben itt nem a cégnek kell gondoskodni a továbbképzésekről, ezt az IT szolgáltató végzi el. Költségcsökkentés realizálható abban a tekintetben is, hogy a cég csak azok után fizet, amit valóban használ, nem kell fix kiadásokkal számolni, ez ugyanis rugalmasan alakul a valós felhasználásnak megfelelően.

Hozzáférés lehetősége

Sok esetben probléma, hogy egy-egy szoftver, program megvásárlását a vállalkozások nem engedhetik meg maguknak, a büdzsébe nem fér bele. Az IT szolgáltatók közreműködésével azonban ezek is elérhetővé válnak a kisebb szereplők számára is.

Növekedési potenciál

A kiszervezett IT csapat pontosan akkora, amekkora erőforrásra szükség van. Ez abban az értelemben is igaz, hogy nem kell kihasználatlan munkaerővel terhelni a költségeket, helytálló azonban abban a tekintetben is, hogy ha hirtelen nagyobb IT kapacitásra van szükség, akkor növelhető a rendelkezésre álló szakemberek száma.

Biztonság és átláthatóság

Az IT szolgáltatók az adatbiztonság kritériumaival és a jogi szabályozással tisztában vannak. Követik, ismerik a betartandó és követendő szabályokat, így segítségükkel kizárhatók az ilyen jellegű problémák.

Versenyképesség mindenekfelett

A fenti előnyök végső soron mind azt szolgálják, hogy a cég minél hatékonyabban és minél gördülékenyebben tudjon működni. Ezzel sokkal több és jobb munkát tudnak majd elvégezni, nem mellesleg pedig az ügyfelek is elégedettek lesznek. Márpedig az elégedett ügyfél a legjobb ügyfél, hiszen ő a későbbiekben is visszatér, sőt, „márkanagykövetként” másoknak is ajánlhatja a céget. Ezek jelentik a siker zálogát!
 
Egy profi IT csapat abban is segítséget nyújthat, hogy hogyan tudja megkülönböztetni magát a szervezet a versenytársaktól. A USP megtalálása nem egyszerű feladat, ha azonban ismertek a lehetőségek, vagyis az eszköztár, az sokat segíthet az irányok kialakításában.
 
Az IT outsourcing hatalmas előnye, hogy leveszi az infrastruktúra kialakításának és működtetésének nyomását a cégről. Értékes kapacitások szabadulnak fel, amik így az alaptevékenység elvégzésére és más, fontosabb dolgok menetébe tudnak becsatornázódni.

Segítünk magasabb fokozatra kapcsolni!

A SERCO innovatív informatikai vállalat egyik fő szakterülete az IT szolgáltatások, úgymint IT üzemeltetés, a home office háttérrendszerének kialakítása, virtualizációs feladatok megoldása, rendszer- és hálózattervezés, felhő alapú szolgáltatások kiépítése.
Kérdése van? Keressen minket, és megtaláljuk a cége számára legelőnyösebb konstrukciót!