2022. november 14.

Javítani vagy újat venni: hogy lehet eldönteni, hogy mi a célravezetőbb?

Javítani vagy újat venni: hogy lehet eldönteni, hogy mi a célravezetőbb?

Az informatikai eszközök egy modern irodában nélkülözhetetlenek a munkavégzéshez. Sőt, nem elég, hogy vannak, tökéletesen is kell működniük ahhoz, hogy a munkatársak a lehető leghatékonyabban dolgozhassanak. Az IT eszközök, a laptopok, a nyomtatók, monitorok, szerverek idővel azonban meghibásodhatnak, működésük akadozhat. Ha porszem kerül a rendszerbe, akkor két út áll a vállalat előtt: vagy új eszközöket vásárol vagy pedig megjavíttatja a régieket. Hogy lehet eldönteni, hogy mi a legjobb megoldás? Ehhez adunk egy kis segítséget!

Egy technológiai eszköz sem működik hiba nélkül örökké, egyszer elérkezik az a pont, amikor a teljesítményében, működésében hibák lépnek fel. A frissítések és a rendszeres karbantartás segítségével az élettartamot jelentősen ki lehet tolni, csodákra azonban nem kell számítani.

A laptopok példáján keresztül mutatjuk be, milyen szempontok alapján érdemes eldönteni, hogy megjavítani vagy újat vásárolni a célravezetőbb inkább.

Venni vagy javítani? Szempontok a döntéshez!

Mennyi idős a készülék?

A laptopok jellemzően 3-8 évig működnek. A nagy eltérés annak tudható be, hogy nem mindegy, milyen készülékről van szó, és az sem, hogy milyen gyakori a használat, mennyire vigyáznak az eszközre. Általánosságban elmondható, hogy ha a készülék idősebb, mint 5 év, akkor nem biztos, hogy a javítás a legjobb választás, legalábbis az átlagos élettartam tekintetében. Ha a számítógép csak néhány éves, akkor bizonyos határokon belül érdemes javítani, a komolyabb problémák kezelését azonban javasolt alaposan megfontolni.

Hogy alakulnak az anyagiak?

Természetesen az egyik legfontosabb kérdés, hogy milyen mélyen kell a cégnek a zsebébe nyúlnia. Ha a javítás legalább feleannyi, mint egy új gép vásárlása, akkor nem biztos, hogy előbbi a legcélravezetőbb. Különösen így van ez, ha egy idősebb laptoppal van dolgunk. Ha azonban csak 1-2 éves a készülék, akkor a javítás lehet a jobb döntés.

Milyen a készülék állapota?

Alapvető, hogy a laptop milyen állapotban van. Csak egyetlen hibát kell javítani vagy több sebből is vérzik a számítógép? Elfutnak rajta a legmodernebb programok? Vagy akadozásokat és leállásokat lehet tapasztalni?

Ahhoz, hogy el tudjunk indulni, első lépésként diagnosztizálni kell a problémát, aminek számtalan forrása lehet. A cég informatikusai a probléma feltárását könnyedén elvégzik és tájékoztatják a vezetőséget az eredményekről, akik ez alapján hozhatnak döntést.

Sok esetben a készülékkel az a legnagyobb probléma, hogy a sebességük már nem megfelelő. Ilyenkor előbb a rendszerfrissítéseket érdemes elvégezni, ezek nélkül ugyanis a gép valós állapotát nehéz felmérni. A sebességen a merevlemez frissítésével könnyen lehet segíteni, de jó megoldás lehet a memória növelése is.

A leggyakoribb hibák jellemzően a következők:

  • törött képernyő
  • a merevlemez meghibásodása
  • törött billentyűzet
  • az akkumulátor hibája
  • szoftveres hibák
  • elavult rendszer, amire nincsenek már frissítések, korszerűbb verziók

Előfordulhat az is, hogy a probléma még nem jelentkezett, ennek ellenére érdemes lehet elgondolkodni a cserén. A szerverek például egy év alatt „dolgoznak” annyit, mint a normál számítógépek, tehát hatalmas az igénybevétel, miközben igen fontos szerepet töltenek be a cég működése szempontjából. Ezek cseréjéről akár még a meghibásodás előtt érdemes gondoskodni.

Mi van a piacon?

A nagy döntés meghozatala előtt érdemes felmérni a kínálatot. A számítógépek, laptopok ára időről időre változik, sőt az sem egyértelmű, hogy a kiszemelt gépek rövid időn belül rendelkezésre állnak. A szállítási problémák, a chiphiány oda vezetett, hogy előfordulhat, hogy bizonyos modellekre, alkatrészekre akár heteket is várni kell.

Ha már itt tartunk, érdemes megjegyezni, hogy javíttatás esetén is célszerű időben gondolkodni és még azelőtt lépni, megrendelni az alkatrészt, hogy teljesen tönkre menne. Így biztosítható, hogy a lehető legkisebb legyen a kiesés.

Ha a vásárlás a cél, akkor szerencsés olyan időpontra időzíteni, amikor nem hajtják fel mesterségesen az árakat, mint például iskolakezdéskor vagy éppen az ünnepek előtt. Ha valaki figyel, akkor akár még akciókat is kifoghat.

A SERCO a laptop szervizelés és a beszerzés tekintetében is tud segítséget nyújtani. Keresse fel kollégáinkat, akik segítenek abban, hogy a lehető legjobb döntést hozhassa meg!

Kapcsolati űrlap
Segítse elő a gyors kommunikációt, a megfelelő terület kiválaszásával! Köszönjük!

Kapcsolat

Kérem, töltse ki űrlapunkat, hogy kollégánk mielőbb felvehesse Önnel a kapcsolatot elérhetőségeinek egyikén!


A SERCO Informatika számos iparágban rendelkezik évtizedes tapasztalattal és kipróbált megoldásokkal.
Kövessen minket

© SERCO. Minden jog fenntartva. Site by Meraki.

SERCO Informatika
Sütihasználati tájékoztató

A honlappal kapcsolatos felhasználói élmény fokozásának érdekében, az adatkezelési tájékoztatóban foglaltak alapján, honlapunkon sütiket alkalmazunk.